zaterdag 14 september 2013

Dag 14: Een warme Birthday

Deze ochtend om 6.50u opgestaan. Mijn man is vandaag jarig! Ik wens hem een gelukkige verjaardag en een dikke kus. Zijn cadeau heeft hij al gekregen voor de reis, aangezien we het tijdens de reis nodig hadden. Zijn andere cadeau krijgt hij vanavond dan.

We halen wat ontbijt to go ( bagel met peanut butter en koffie) en vertrekken om 8 u richting John Day Fossil Beds National Monument. Het is nog 3 uur rijden vooraleer we aankomen. Rond 11 u komen we aan, aan een eerste view van John Day Fossil.

Het eerst bord dat we tegenkomen is de Sheep Rock Unit. Er zijn namelijk drie units, maar we doen er enkel twee.

Reeds prachtig views onderweg.

We stoppen eerst aan het visitor center en eten al een vroege middaglunch. Het begint hier al goed warm te worden. Na de lunch wandelen we een korte trail van 1,5 km naar een overlook van de sheep rock.

Er staat hier ook nog een huis van 1910 van de Cant Family. De eerste pioneers die hier gratis land hebben bemachtigd.

Na de sheep Rock rijden we door naar Blue Bassin. Er staat nog wat volk en ineens roept een man “ hey, do you wanne see a baby western rattlesnake?” We said: sure.
Nog een wildlife erbij. J

We wandelen niet ver, want de zon begint echt te branden. Maar het uitzicht is al heel mooi.

Daarna stoppen we aan de cathedral rock. Het is hier precies het zuidwesten.

Vervolgens rijden we terug naar het visitor center voor een opfrispauze. Als 2de deel rijden we naar de Painted Hills Unit. Het landschap is hier prachtig!

Red Hill
De warmte is een ander paar mouwen…

104 F = 40 C°

Wandelen zit er niet meer in en we vertrekken richting Bend naar ons hotel. Na 2 uur rijden komen we aan in Bend. Het is reeds 19u. Na inchecken stoppen we bij een outlet van Nike voor Tom, maar niets naar zijn goesting. Daarna rijden we naar de Walmart voor onze grote inkopen. Ontbijt en lunch voor de volgende dagen, snoepjes en avondeten en taart voor deze avond.

We dineren lekker in onze kamer en kijken naar the 4400.

1. Leuke foto's! Zeker die waarin je springt! (mij lukt het nooit om zo'n foto te nemen van mezelf ;_;)

En die slang ziet er zo schattig en mooi uit :3 *jaloers*

2. Vroeger kon ik nog hoger springen en wijder met de benen. Ja, vond het wel leuk om een slang te zien en goede foto te kunnen nemen. Vorig jaar in het zuidwesten had ik een slang gezien op de baan, maar was dan te laat voor de foto. En nu lag deze op haar gemak te slapen :)