donderdag 5 september 2013

Dag 5: Wildlife in Glacier National Park

Deze ochtend om 6.45u opgestaan. We hebben op het gemak ons klaargemaakt en ontbijtkoek met gratis koffie gegeten op onze hotelkamer. Vandaag gaan we een stevige wandeling maken, namelijk de Iceberg Lake Trail van 15,8 km.

We starten de trail om 8u. Er is nog maar weinig volk op de trail. Er loopt voor ons nog een koppel, maar zij doen na de splitsing een andere trail. De Iceberg Lake trail zou een aanrader zijn om beren te spotten. Al eerste dier zien we een eland! Wow, zeer indrukwekkend.



Na een open vlakte, lopen we door in een bos. Hier had ik toch wel een beetje schrik dat er een beer achter de bocht zou lopen. Ik klap in mijn handen, babbel tegen Tom, zing een liedje en voila de beren zijn weggebleven.




Er hangt een donkere wolk boven de Iceberg Lake en spoeden ons om foto’s te nemen. Helaas barst het onweer los. Het is hier enorm koud en proberen alsnog enkele foto’s te maken. De Bighorn sheep is met de regen ook gaan schuilen. Nog een dier om op onze lijst te noteren.




Na een beetje te schuilen, keren we in de regen druppelend terug. Onderweg komen we veel hikers tegen. Gelukkig zijn we deze ochtend vroeg begonnen en zaten we niet in de drukte. Helaas geen beer gezien, misschien een volgende keer wel. Terug aan de auto halen we nog een koffie en koop ik mij een baby Ruth. Is een soort van snickers en hij heeft mij gesmaakt!

We rijden verder door om ergens buiten de drukte onze broodjes te eten. Het is inmiddels 13u en hebben allebei honger na zo’n lange wandeling. Maar ineens staan er behoorlijk wat auto’s aan de kant. We stoppen en wat zien we!? EEN BEER!! Volgens de mensen rondom ons gaat het over een zwarte beer.


Piep, zegt de beer. Zit ik al mooi genoeg voor de foto?


Hmm, zal nog even dichter komen. Nu goed?


Lastig Publiek... Allé trekt nog maar een 50 foto's, maar dan ben ik weg.

Na het spotten van de beer, eten we onze broodjes op en rijden we verder door naar East Glacier NP om nog een waterval te spotten. Deze waterval heet de Running Eagle Falls en is 1 km wandelen. Behoorlijk indrukwekkend weer.



Aangezien het park een behoorlijke indruk heeft achtergelaten, wou ik toch nog graag een souvenir hebben. In de gift shop heb ik mij een mooie sweater met een grizzly beer kunnen kopen. I Love The Sweater!
We nemen nog een foto van Two Medicine Lake.


Vervolgens rijden we door naar Great Falls. Onderweg regent het nog eventjes door, maar aangekomen in Great Falls is het weer aangenaam warm. Vandaag was het 22 C°. We halen eten bij DQ en gaan na een vermoeiende, maar fantastische dag slapen in ons kingsize bed. In ons hotel hebben we een gratis upgrade gekregen. Als de dag niet nog beter kon… :)


Wildlife gespot: 4 berggeiten, 1 eland, 1 zwarte beer, 1 dikhoornschaap
Totaal km gewandeld: 16,8 km
Totaal km in Glacier NP gewandeld: 30,3 km

2 opmerkingen:

  1. Wow een Eland is indrukwekkend om te zien, zo groot en mooi. (ik ben snel onder de indruk van dieren, ok :p)

    En die zwarte beer!! Wow, khad er wellicht achter gelopen, met dodelijke gevolgen... XD tis zo schattig!!!!!

    Hoe komt er dat er ijs ligt in Iceberg Lake? Is het daar kouder dan op de andere plekken? (domme vraag, maar ja...)

    Anyway, prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De zon komt hier niet, waardoor het ijs langer blijft liggen. Met de regen en wind was het daar ijskoud.
    Bedankt! We doen ons best met de foto's. :)

    BeantwoordenVerwijderen