donderdag 5 september 2013

Dag 4: Glacier National Park

Deze ochtend ons uurtje overslapen, omdat ik mijn wekker niet had aangepast naar de tijd in Montana. Om 7.15u vertrokken we dan op weg naar onze eerste trail. We stoppen eerst aan de viewpoint van de Mcdonald Falls. Teddy mag vandaag de spits afbijten!

We eten tussendoor ontbijtkoeken met kaneel. Hmm zeer lekker. Om 8.40u komen we aan bij het visitor center aan de hidden lake trail. Het visitor center is nog niet open en beginnen dan meteen aan onze eerste wandeling van 5 km.
Onderweg is het uitzicht ook al niet mis.

Aangekomen aan de hidden lake, zien we de rangers een aantal berggeiten verdoven. Ze doen blijkbaar een gedragsonderzoek. Hieronder een aantal foto’s van hidden lake.

Na de trail lopen we nog even binnen in het visitor center. Ik koop mijn eerste bronzen medaille van onze reis. Nu heb ik Glacier NP ook in mijn bezit van mijn collectie medailles.

We rijden verder door naar onze volgende wandeling van 5 km, namelijk de Virginia Falls trail.  We eten nog een broodje bij de auto en onze tweede wandeling kan beginnen. MAAR wat merken we ineens op aan de auto!? Ons dak kan gewoon open! Superhandig om betere foto's van wildlife te maken en zeker in Yellowstone. Fantastisch toch! We beginnen aan de trail en zien al meteen waarschuwing voor beren.

Geen nood, de bear spray hebben we bij de hand.
Als eerste waterval zien we de St-Mary Falls.

En als tweede hoofdwaterval zien we de Virginia Falls.

Tussen deze watervallen zien we nog een paar andere watervallen, maar zonder naam. Het is behoorlijk warm buiten, zo’n 30 C°. Dat water ziet er zeer aanlokkelijk uit om in te springen.

Om de derde waterval te zien, rijden we verder met de auto en van daaruit wandelen we nog 1,5 km naar de Bearing Falls.

Jess is nog niet moe en we wandelen nog  2 km heen – en terug naar de Sun Point trail. Er lopen hier geen mensen en zien nog een waarschuwing voor grizzly’s. Helaas geen beer te zien, maar wel een mooi uitzicht met het meer.

Na deze trail zijn we echt wel moe. We hebben toch 13,5 km gewandeld. Onze voeten doen goed pijn en morgen zullen we nog 15 km wandelen. We rijden vervolgens door naar ons hotel in many glacier. Aangekomen aan het hotel eten we in het restaurantje. Jess kiest voor chicken cesar wrap en Tom voor de Fettucine alfredo chicken pasta. Tom heeft in de gift shop zijn eerste magneet flessenopener gevonden van Glacier NP. In het hotel (lees minikamertje) schrijf ik de blog, douchen we ons en gaan we slapen.

Wildlife (dieren) tot nu toe: 4 berggeiten, eekhoorns

1. Die foto's zijn gewoonweg prachtig :O K'sta hier echt met men mond open te gapen naar die mooie watervallen en natuur landschappen...