zondag 1 september 2013

Dag 1: vertrek naar Amerika

Deze ochtend opgestaan om 6.30u. Vannacht nog goed geslapen, ook al was het een korte nacht. Papa en mijn broertje Ryan kwamen ons ophalen tegen 7u. De katjes nog een flinke knuffel gegeven en weg zijn we.

Het was relatief rustig op de baan richting zaventem, maar aan de luchthaven zelf was het al heel druk. Koffers uit auto halen, knuffel aan papa en Ryan en dan begon onze tour in de luchthaven.

Eerst onze koffers gaan afgeven en daar was nog geen volk. Blijkbaar moeten we voor vertrek onze handbagage ook afgeven, aangezien de cityhopper geen ruimte hiervoor heeft. Gelukkig heb ik een extra slot mee en kunnen onze camera's veilig op slot in mijn handbagage.

We lopen door de luchthaven en eten op ons gemak ons ontbijt op. Helaas krijg ik last van migraine en neem al vlug een pilletje. De dag zal nog lang zijn en ik wil geen ergere migraine hebben.

Ondertussen is het nu 10.35u en binnen 20 min gaan we mogen boarden op het vliegtuig. Alle controles zijn goed verlopen. Met de cityhopper zijn we op tijd vertrokken naar Schiphol. Na 50 minuten waren we al in de luchthaven.

De cityhopper

We moesten nog inchecken voor Seattle en hebben dit via een automaat proberen te doen, maar kregen foutmelding op ons ticket. Op het ticket stond dat we naar de balie moesten. Na half uur wachten, konden we toch nog inchecken en moesten we al om 13.20u gaan boarden voor vliegtuig van vertrek van 14.55u. Het was toch al 13u en hadden honger. Besloten om vlug nog iets kleins te eten in de Mac Donalds en dan pas naar de gate te gaan.

Omstreeks 13.40u zijn we naar onze gate gestapt en moesten we alsnog controle uitvoeren. Hier in Nederland is de controle ook aan de gate waar je vliegtuig staat... Helaas moesten ze ons allebei fouilleren, maar Teddy heeft zich goed kunnen verduiken in de handbagage. Rond 14.20u mochten we dan instappen in ons vliegtuig. Er waren veel kinderen aan boord, maar hele brave voor toch zo'n lange vlucht.

Het vliegtuig is goed op tijd kunnen vertrekken en mijn touristil doet zijn werk tegen de misselijkheid goed. Migraine is ook volledig verdwenen. Tijdens de vlucht werden we goed bediend met veel eten en drank.

De films die we bekeken hebben zijn o.a. : The Heat, Footloose, The Guilt Trip,....

We hadden het op een bepaald moment wel lastig om wakker te blijven, omdat alle vensters dicht moesten en het zo donker was in het vliegtuig. Maar gelukkig ging de tijd nog vlug voorbij en konden we beginnen landen.

Hier vliegen we over Canada!

Helaas hadden we een vertraging van 50 min wegens te veel wind onderweg. De turbulentie was soms ook goed te voelen. We kwamen aan om 16.50u in de luchthaven van Seattle. Het is hier prachtig weer en zo'n 27 C°.

Vlug naar de paspoortcontrole, maar daar ook wel half uur staan wachten. Vervolgens onze koffers gaan halen en dan naar Alamo om onze auto te halen. Bij Alamo aangekomen was het al 18u en nu moesten we nog kiezen tussen hmm niet veel keuze, tussen een jeep of ford escape. Een andere auto kregen we niet. Na twijfel en te wachten op andere auto hebben we de Ford Escape gekozen. Deze heeft 4WD en is een ecoboost met sat radio.

Helaas door de vertraging was het shopping, maar 15 minuten meer open. Een volgende keer dan misschien. We rijden naar ons hotel en vallen al vlug in slaap. Tot morgen!

1. jessica ik mis u en tom ook veel gelluk nog in het vliegtuigje

2. Pretzelssssss!!! (ja, natuurlijk valt dat weer het meest op bij mij :p)

Had je veel plaats op de vliegtuig naar Seattle? (allé, meer plaats bedoel ik dan die claustrofobische vliegtuigen met maar twee rijen zitjes)

Oh en was The heat een goeie film? Kwil die wel zien!

Allé kben blij dat jullie goed aangekomen zijn, kzal nu snel jullie andere post lezen!!

3. Dag Ryan! Mis je ook! Alles is goed verlopen.

Melanie, we hebben geluk gehad dat de passagiers voor ons hun zetel niet achter deden. Voor de rest viel de ruimte wel mee, alleen weinig toiletten.

Tijdens The Heat viel ik constant in slaap. Tom vond hem wel nog goed, maar ik vond hem behoorlijk ondermaats.