maandag 23 september 2013

Dag 23: Sleepless in Seattle

Deze ochtend hebben we lang geslapen. Vandaag is het onze laatste volle dag in Amerika. Ik update de blog van de vorige dagen, terwijl Tom belt naar zijn ouders. Na de telefoon bespreken we, wat we op onze laatste volle dag Amerika nog gaan doen.

Om 11.45 u verlaten we ons hotel en rijden we naar de Woodland Park Zoo. Op al onze vakanties hebben we altijd al een zoo bezocht. Vorig jaar hebben we de zoo van San Diego bezocht. Dit jaar wou ik ook geen uitzondering maken. Spijtig zit er dit jaar geen pretpark in.

De woodland zoo is een stadszoo, maar zou wel bij de hoogtepunten staan tijdens een bezoek aan Seattle. Ben benieuwd hoe de dieren zich hier gaan gedragen en de ruimte. Aangekomen aan de parking, staat er heel weinig volk. Ze hebben hier 4 parkingen, misschien staan we aan de minst volle parking. Het is tenslotte wel maandag, dus zal wel een kalme dag zijn vandaag. Aan het loket, krijgen we advies van beste weg naar de dieren. Veel dieren zitten nu met kleintjes. De meeste dieren zitten vanaf 15 u binnen en ik wil zeker de baby's zien!

We lopen langs de schattigste dieren en spotten veel eekhoorns onderweg.

Bij de pinguïns krijgen we informatie over allerlei weetjes en feitjes van deze soort.

We stoppen bij mijn horoscoop. Prachtig dier! Hun verblijf is wel klein... Maar ze zien er gelukkig uit.

Op een bankje eten we onze brownie en wandelen daarna verder naar de bruine beren.

Na de beren spotten we wolven, apen, leeuwen, Teddy!

Om 16 u gaan we een koffie drinken. Nog twee domeinen moeten we bezoeken. We bezoeken de reptielen en nog wat vogels. De zoo gaf mij een positieve indruk met gezonde en actieve dieren, nauwelijks stereotiep gedrag en vriendelijk personeel. Een bezoek is zeker aangeraden.

Na de zoo rijden we om 17.30 u door naar de Outlet buiten Seattle. Het is toch wel 45 minuten rijden. Op de autosnelweg kan je bij drukte, gebruik maken van de carpoolbaan. Deze baan kan je gebruiken bij druk verkeer, maar je moet zeker met twee man in de auto zitten. Alleen in de auto mag je deze zeker niet gebruiken, want de police zal vlug achter je zitten (wat we ook effectief gezien hebben).

Om 18.15 u komen we aan bij de Outlet. Er is niet veel volk, maar het begint te regenen. Gelukkig had ik in onze kleerkast van het hotel een hele grote paraplu ontdekt. Tjah je zou niet in Seattle zijn zonder een grote paraplu met veel regen. Bij Tommy Hilfiger kopen we een trui voor Tom en voor mij twee rokken en een blouse. De tweede winkel is Levi waar we elk nog een jeans kopen en Tom een riem. Wat een verschil met Oregon, waar we in de outlet niets hadden gekocht. Het personeel is hier ook vele vriendelijker en behulpzamer. We wandelen nog door het volledige shoppingcomplex en om 21 u rijden we naar de Walmart.

Verdorie, de laatste Walmart van deze reis. Er liggen nu keiveel spullen van halloween. We wandelen door alle gangen. Teddy koopt voor zichzelf ook kledij. We wandelen twee uur in de Walmart. In België krijg ik het na 1 minuut al op mijn heupen en hier kan ik blijven wandelen... Walmart, we zullen je missen!

Het is reeds 23 u. Morgen verlaten we Amerika. Hoe kunnen we onze dag afsluiten? Een bezoek aan de skyline van Seattle. De viewpoint bij Kerry Park is adembenemend mooi.

Na het uitzicht halen we nog iets kleins te eten bij de Mac Donald. We pakken onze koffers in. Nog ruim onder het gewicht van 23 kg en om 2 u vallen we in slaap.

Morgen verlaten we Amerikaanse bodem om terug naar huis te gaan.

Temperatuur: 16 C°

1. Prachtige foto's van de dieren! Eerst dacht ik dat Teddy op een echte varaan zat, voor ik nog eens dichter keek.

Die carpoolbaan klinkt enorm nuttig en iets dat hier ook zou mogen bestaan! Er zijn hier ook veel auto's met maar één persoon in, zorgt voor te veel verkeer en te weinig parking.

En idd de wallmarkt klinkt geweldig, kzou die ook wel willen bezoeken! Vooral 's avonds :3