dinsdag 10 september 2013

Dag 10: Grand Teton NP

Vandaag 10 september 2013 verlaten we Yellowstone NP om ons 3de NP van deze reis te bezoeken. Onze 3de NP is Grand Teton NP. We staan om 7.20 u op en verlaten om 8.10 u onze cabin in de Lake Village. Het is berekoud buiten. Slechts 4 C°.

Onderweg stoppen we voor ontbijt en eten deze rustig op in de auto. Onze eerste bezienswaardigheid is de Lewis Falls.


Daarna stoppen we nog aan de Moose Falls. Waarom deze naam? Geen idee, ik zie er al gene Moose in. Enkel een klein beertje dat daar weer zit…


Na onze overvloed aan watervallen rijden we Grand Teton NP binnen. De foto met naam van het park is onze eerste stop in het park.


Al vlug na het bord rijden we eerst naar het Visitor Center voor mijn bronzen medaille. Helaas hebben ze hem hier niet en zullen we later op de dag nog in een ander visitor center gaan kijken. We stoppen nog aan het uitzichtpunt achter de visitor center. Heel mooie view.


Daarna rijden we nog naar een andere view met de bergen op de achtergrond. En lieve hemel, er viel een beer uit de lucht!



Onderweg zien we een bordje met Wilderness Area. We zijn wel benieuwd en rijden langs de dirt road tot in de wilderness op zoek naar beren. Als je er echt naar zoekt, dan kom je ze niet tegen. En neen, geen beer te zien. We zagen wel twee honden die tot bij ons kwamen. Zeer schattig.

We hebben honger en rijden tot aan de Jackson Lake Lodge voor een wrap met tonijn. Zeer lekker!
Na de late lunch rijden we door naar Signal Mountain voor een uitzicht over de vallei. Heel groot, maar weer geen beren te spotten. Het is inmiddels al 23 C°, veel beter dan deze ochtend.


Vervolgens rijden we nog naar de scenic drive bij Jenny Lake. Helaas zit de zon niet goed en was een foto niet mogelijk. Bij de Jenny Lake Lodge stoppen we aan het Visitor Center en daar hebben ze mijn bronzen medaille. En de 2de medaille van Yellowstone hangt hier ook. Tom informeert nog bij de Ranger wat de vertrekuren van de boten zijn naar Jenny Lake.

Het is inmiddels bijna 17u en we zijn allebei moe. We besluiten om reeds koers te zetten naar ons hotel in Jackson, zodat ik de blog nog kan updaten en rusten. Morgen gaan we een aantal kilometers wandelen.
Ik schrijf de blog en rond 20 u gaan we nog naar de supermarkt voor wat inkopen. Hmm deze chips willen we wel proberen. De blauwe zak is van mij!


We halen eten in een restaurantje dichtbij het hotel. Ik kies voor de pasta met zalm en Tom voor de hamburger met wafelfrieten.




Het is inmiddels al laat en ik kruip nu mijn bedje in. Slaapwel iedereen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten